Julhälsning från Stefan Gustafsson

– Så här precis i jultid är det årets mörkaste dag. Från nu och framåt blir det ljusare!
Det säger Stefan Gustafsson, kommunstyrelsens ordförande i Sävsjö kommun, i sin julhälsning och sitt tack till kommunmedarbetare och kommuninnevånare.

Stefan Gustafsson ger sitt jultal från Järnvägsparken i Stockaryd. I talet riktar han ett särskilt tack till alla som fått jobba extra hårt detta pandemiår. Han uppmuntrar till omtanke om både de som är ensamma i jul, om lokala näringsidkare och om barn och unga.

Se och lyssna på hans tal om hopp och omtanke och om att det faktiskt är möjligt att mötas och ändå följa de råd och riktlinjer som behövs för att stoppa smittspridningen av covid-19.

– Vi kan alla hjälpa till att göra skillnad för någon, så ingen ska behöva känna sig helt ensam den här julen. Vi kan inte träffas som vanligt men ring ett samtal eller kanske skicka ett sms, säger Stefan Gustafsson.