Länets bibliotek fick hedersomnämnande

Foto: Region Jönköpings län, Johan Werner Avby

I samband med regionfullmäktiges sammanträde och hyllandet av kultur- och arbetsstipandiet fick folkbiblioteken motta ett hedersomnämnande för sitt arbete. Sävsjö kommun fanns på plats.

"Folkbiblioteken i Jönköpings län har trots pandemin och restriktioner funnit vägar att upprätthålla sin verksamhet", inleder Region Jönköpings län motiveringen till sitt hedersomnämnande till länets bibliotek.

Bibliotekspersonalens nyfikenhet och flexibilitet att lära sig nya verktyg lyfts fram. Biblioteken har en viktig roll för den fria åsiktsbildningen och yttrandefriheten och det menar regionen har varit viktigare än någonsin i en tid av kris. Den engagerade och lösningsinriktade personalen lyfts fram som en framgångsfaktor.

– Vi har verkligen arbetat för att alla ska få biblioteksservice även under pandemin, säger Sävsjö kommuns bibliotekschef Eva-Lena Andersson, som var på plats för att ta emot priset i samband med regionfullmäktiges sammanträde tidigare i veckan.

Läs mer på region Jönköpings läns sida Länk till annan webbplats.

Vid frågor kontakta

Eva-Lena Andersson, bibliotekschef