Lyssna på sidan Lyssna

Illustration av person med blont hår och röd tröja med headset och mikrofon.

Synpunkt och felanmälan

Vill du göra en felanmälan, ge beröm, lämna en synpunkt eller ett klagomål? Då kan du göra det genom att använda Sävsjö kommuns synpunktshantering och e-tjänsten Synpunkt Sävsjö.

Med hjälp av dina tankar, idéer, förslag, klagomål eller felanmälningar kan vi utveckla och förbättra vår verksamhet. Om du vill ha svar på din synpunkt behöver du logga in med e-legitimation (bank-ID), annars kan du även välja att vara anonym och inte lämna kontaktuppgifter. Väljer du att vara anonym kan du inte få svar på din synpunkt.

Gå till e-tjänsten Synpunkt Sävsjö Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vid akuta ärenden under kontorstid

Akuta fel och frågor under kontorstid anmäls via vår växel: 0382-152 00. Växelns öppettider är klockan 08.00 – 16.00 (lunchstängt 12.00 – 13.00)

Vid akuta ärenden utanför ordinarie kontorstid

Akuta fel och frågor utanför växelns ordinarie öppettider anmäls via telefon till SOS 0382-102 60
Detta nummer hanterar socialjour, gator och vägar, fastigheter, vatten och avlopp.

Akuta fel på el och fjärrvärme utanför ordinarie kontorstid anmäls via telefon 036-12 28 13.

Följ oss i sociala medier

Du kan komma i kontakt med och påverka Sävsjö kommun på många olika sätt. Ett sätt är genom sociala medier.