Lyssna på sidan Lyssna

Trygghetslarm

Ett trygghetslarm kan göra att du känner dig säkrare i ditt hem. Du kan med en knapptryckning få kontakt med hemtjänsten.

Avgiften för trygghetslarm är 250 kronor per månad. Om du bor i särskilt boende ingår trygghetslarm.

Trygghetslarmet ringer automatiskt till Trygghetscentralen i Örebro som i sin tur larmar personal inom hemtjänsten i Sävsjö kommun.

Trygghetslarm är en behovsprövad insats. Det innebär att du behöver ansöka hos en biståndshandläggare som avgör om du har rätt till insatsen eller inte, efter dina behov. Kontakta någon av kommunens biståndshandläggare för att få veta mer och för att göra en ansökan.

Kontakt

Socialförvaltningens växel

Du kan nå oss på telefon 0382-154 60.
Måndag - torsdag klockan 08.00 - 16.00
Fredag klockan 08.00 - 15.00
Lunchstängt mellan klockan 12.00 - 13.00.


Telefontider för biståndshandläggare

Måndag till fredag klockan 08.00 - 09.30.

1:e socialsekreterare inom biståndshandläggning

Boendesamordnare för särskilt boende och korttidsboende.

0382-154 66

Biståndshandläggare, Vrigstad och Sävsjö

Sävsjö Centrum, Göransgården och Hästskon.

0382-154 44

Biståndshandläggare, Sävsjö

Ljunga, Vallsjö, Rönngården, Ringgården och Sporren.

0382-154 28

Biståndshandläggare, Rörvik, Stockaryd och Sävsjö

Bryggaren, Södergården och Linden.

0382-154 32

Följ oss i sociala medier

Få mer information genom att följa Sävsjö kommun på sociala medier.